Google Performance Max

13% lisää tehoa nettimainontaan Google Performance Max-kampanjalla

01.08.2022 – Rami Halonen

Googlen uusi kampanjamalli oppii miten asiakkaasi tekevät ostopäätöksiä ja optimoi mainontasi algoritmien ja koneoppimisen avulla.

Haluatko nettimainonnalla parempia tuloksia? Hyödynnä koneoppimiseen pohjautuvan uuden algoritmin teho, joka yhdistää älykkäästi kaikki Google-mainonnan elementit. Verrattuna vastaaviin kampanjoihin, Google Performance Max tuo keskimäärin 13% lisää suorituskykyä tuloksiisi.

Se tarkoittaa enemmän tuloksia tekoälyllä.

Mitä eroa uudella Google Performance Max-kampanjalla on aikaisempiin malleihin?

Googlen mainonnan peruskivenä on ollut alusta alkaen hakusanat. Nyt Google on muuttanut pelisääntöjä, sillä prioriteeteiksi ovat nousseet markkinoinnin tavoite ja kohderyhmä.

Uusi tärkeysjärjestys on huomattavasti parempi, sillä nyt Google ottaa huomioon kaikki digitaaliset kosketuspisteet asiakaspolulla. Täysin automatisoitu kampanjamalli oppii viikkojen aikana, millaiset asiakaspolut tuottavat halutun tavoitteen – ja alkaa näyttää mainoksia kohdeyleisölle keräämänsä tiedon perusteella, oikeissa paikoissa ja oikeaan aikaan.

Tällä tavoin uusi kampanjasi tuottaa enemmän liikettä, liidejä ja diilejä. Se on todella hienoa, eikö?

Google Ads Performance Max – Valjasta tekoäly käyttöösi

Siinä missä tavallinen PPC-kampanja on Googlen uskollinen ja luotettava puskutraktori, uusi Performance Max kampanja on todellinen tarkka-ampuja, jolla on 360° röntgennäkö!

Tällä teknologialla mainonnalle voidaan asettaa tarkat parametrit, ja maksimoida tulokset koko Googlen-mainosverkostossa, johon kuuluu haku, Maps, Display, YouTube, Gmail, Discovery ja Shopping.

kuva:blog.google

Kampanjan tavoitteena voi olla kävijämäärän kohottaminen tai uutiskirjeen tilaajien tai ostojen lisääminen. Missä aikaisemmin tarvittiin useita erillisiä Google Ads-kampanjoita kattamaan kaikki edellä mainitut mainoskanavat, nyt Performance Max ymppää ne kaikki yhteen!

Määritämme kampanjalle tavoitteet, luomme kiinnostavan sisällön, valitsemme oikean kohderyhmän, ja kampanja käynnistetään sopivalla päiväbudjetilla. Performance Max analysoi sisällön ja luo siitä jokaiseen mainoskanavaan sopivan mainoksen.

Uuden algoritmin avulla luotu kampanja tuottaa keskimäärin 13% prosenttia parempia tuloksia. Meidän avullamme voit saada vielä parempia lukemia, sillä osaamme valita sinulle oikean tavoitteen, strategiset yleisösignaalit, ja luoda vakuuttavan sisällön, joka saa huomiota.

Arvokkaita oivalluksia tulosten perusteella

Koneoppiminen ei hyödytä pelkästään tuloksiasi, vaan antaa sinulle uutta ja tarkempaa tietoa asiakkaistasi. Saatat Performance Maxin avulla kääntää kiviä, jotka muuten jäisivät kääntämättä ja löytää uusia asiakasryhmiä!

Ja mitä pidempään kampanjasi pyörii, sitä paremmin algoritmi oppii myymään! Ajattele konetta, joka alkaa käydä päivä päivältä paremmin ja tehokkaammin – juuri näin Performance Max toimii. Google suositteleekin, että tätä kampanjamallia käytetään vähintään neljä viikkoa, jotta se alkaa todella tuottaa tuloksia.

Kun teemme sinulle Googlen kampanjan yhdessä, Rajut antavat sinun käyttöösi kaiken mitattavan datan – ja tuloksia! Pidämme sinut ajan tasalla, ja neuvomme miten resurssit on paras kohdistaa.

Mitä vaatimuksia Performance Max kampanjamallissa on?

Vaikka automaatio ja tekoäly onkin tässä kampanjamallissa maailman kehittyneintä, ei riitä, että painetaan yhtä nappia, jotta kassakone laulaa.

Tärkein elementti on tuottaa luova sisältö, jossa Digitoimisto RAJU on rautainen ammattilainen. Google Performance Max-kampanjan ajamiseen tarvitaan otsikoita, myyntitekstiä ja tehokkaita kehotuksia, jotta kiinnostus herää. Lisäksi tarvitaan myyviä kuvia ja mainosvideo, joista välittyy ammattimainen ote.

Näiden ainesten avulla Googlen mylly jauhaa mainokset valmiiksi automaattisesti ja jakaa ne omiin kanaviinsa. Huikea ominaisuus on myös sen oma tekoälyyn perustuva tarjousprosessi, joten myyjän ei tarvitse enää asettaa hintatarjouksia, vaan automaatio löytää parhaat paikat mainostaa asetetun budjetin mukaan.

Kun tavoite, kohderyhmä, luova sisältö ja budjetti on annettu, voidaan kone polkaista käyntiin ja seurata muutama viikko parempia tuloksia. Google suosittelee, että Performance Max-kampanjaa käytetään tukemassa sen muita kampanjamalleja.

Niin mitä hyötyä tästä on ja kelle se sopii?

Googlen tekoäly ja algoritmit ovat kiistatta maailman huippua. Näitä hyödyntävä uusi kampanjamalli säästää turhaa ajankäyttöä ja parantaa optimointia tavoilla, joka on ennen ollut mahdotonta.

Nyt Google osaa näyttää mainoksia tehokkaammin koko ostopolulla, mitaten koko ajan mikä toimii ja mikä ei – ja säätää mainontaa sen mukaan niin kauan kuin kampanja pyörii.

Tämä kampanja sopii sinulle, vaikka olisit kivijalkaliike ilman nettikauppaa, sillä voit asettaa tavoitteeksi asiakasmäärän lisäämisen kaupassasi! Google osaa mitata tätä vaivattomasti.

Jotta pääset todella hyödyntämään tämän uuden kampanjamallin tehon, me Rajuilla olemme valmiita auttamaan sinut alkuun, sillä meillä asiakas ja hänen tarpeensa ovat aina keskiössä.

Google käyttää Performance Max-kampanjoissa ensimmäistä kertaa yleisösignaaleja, audience signals. Tämä termi vastaa näköisyleisöjä, lookalike audiences, jota käytetään Facebook-mainonnassa.

RAMI HALONEN,
Senior Marketing Specialist – Partner

Rami toimii Digitoimisto Raju Oy:ssä Google Ads -mainonnan asiantuntijana ja tuotannon vetäjänä.
Ramilta löytyy yli 15 vuoden kokemus markkinointialalta. Rajussa Rami johtaa tuotantopuolta jämäkästi mutta lempeästi.
Vapaa-ajallaan (kuten muulloinkin) Rami on sinioranssilla sydämellä varustettu nörtti, joka viihtyy hyvin myös metsässä ja tykkää reissata karuissakin maisemissa. Lisäksi Kreikan saaret ovat Ramille rakkaita paikkoja.

KIINNOSTUITKO ARTIKKELISTA?

Ota yhteyttä, niin katsotaan kuinka voisimme olla avuksi sinun liiketoiminassa.